Hoofdleiding

Beste ouders en leden,

Graag stellen wij onszelf even voor. Wij zijn Sien Gybels en Ella Opdeweegh, de hoofdleidsters van KSA Roodkapjes Bree. Al voor het tweede werkjaar op rij zullen wij samen de taak van hoofdleiding met veel goesting op ons nemen. We zijn beide gebeten door de KSA-microbe; elk vrij moment wordt door ons twee besteed aan de KSA. Ook naast de KSA kunnen we het goed met elkaar vinden en zien we elkaar regelmatig. De hechte vriendschap die we hebben zorgt ervoor dat we goed kunnen samenwerken. Samenwerken is dan ook één van de hoofddoelen waar wij als jeugdbeweging voor staan.

260 groepen en 36.000 leden vormen samen KSA, één van de grootste jeugdbewegingen in Vlaanderen. Samen met een super tof team van 16 enthousiaste medeleidsters hopen wij KSA Roodkapjes Bree te kunnen vertegenwoordigen als een jeugdbeweging gebouwd op vier kernwaarden, namelijk: spelen, groeien, verbinden en engageren.

Zowel wij als de rest van ons team zijn helemaal klaar om er dit jaar opnieuw een topeditie van te maken. Wij zijn er dan ook allemaal weer ingevlogen en hebben een hele hoop leuke activiteiten klaarstaan voor jullie dochter(s). Tweewekelijks proberen wij ervoor te zorgen dat de leden in hun KSA-groep, samen met leeftijdsgenoten, van creatieve spelen met een goed uitgewerkt concept kunnen genieten. De blije gezichtjes die we telkens terugzien is hetgeen waar wij het voor doen. Onze werking is een ontmoetingsplaats waar unieke banden worden gesmeed; waar leden voor elkaar door het vuur gaan. KSA, dat is samen op weg gaan, samenwerken, intens vertrouwen in de ander, kunnen rekenen en bouwen op elkaar, samenwerken aan een gemeenschappelijk doel. We doen dat met respect voor de K in onze naam, rekening houdend met de eigenheid van elk individu en elke groep. Er ontstaan vriendschappen voor het leven!

Bij deze willen we jullie melden dat wanneer jullie met vragen of opmerkingen zitten jullie zich altijd bij ons kunnen melden. Wij helpen jullie heel graag verder! Onze contactgegevens zijn verderop in de Gids Voor Ouders terug te vinden.

Tot slot een bedankwoordje aan onze leidingsploeg waar wij als hoofdleidsters alleen maar trots op kunnen zijn. Zonder deze goedlachse, optimistische, ijverige en levendige bende zou de KSA nooit dit enthousiasme dragen. Dus bij deze, een welgemeende dankjewel aan jullie allemaal. Hiernaast bedanken we ook graag alle mensen rondom ons: oud-leiding, vrijwilligers, kokkies, ouders… We hebben onze mogelijkheden alleen maar te danken aan jullie steun en toewijding. Zonder jullie is er geen KSA Roodkapjes Bree!

Een stevige KSA-groet,
Sien en Ella